Nyere forskning viser at mange livssykdommer og andre sykdommer utløses eller påvirkes av for mye stress og dårlig søvnkvalitet, fordi livsstilen påvirker immunforsvaret og immunforsvaret påvirker risikoen for sykdom og graden av tilheling.
Lederblogg
Bloggens formål er å gi ledere og andre interesserte innblikk i hva som debatteres og forskes på innen ledelse og arbeidshelse.
Den inneholder flere nyttige tips som du fritt kan bruke i din arbeidshverdag.
God lesing! 😊
Ønsker du ferske oppdateringer av bloggen på e-post:
Å bli en god leder er en reise med kontinuerlig læring og vekst. Det er en prosess - en som trives med å omfavne utfordringer, søke tilbakemelding, fremme forbindelser og dyrke forståelse. I denne artikkelen skisserer forfatteren de åtte viktigste lederegenskapene, ifølge Harvard Business School-professor Linda Hill, en av verdens beste eksperter...
Slik unngår du at konflikter eskaleres
Når du hører ordet konflikt, hva tenker du på? Uenighet? Krangling? Misforståelser? Fiendtlighet? Kompromiss? Finne løsninger? Sladder og såre følelser? Eller kolleger som ikke liker hverandre?
Mange har en travel hverdag og blir dratt mellom jobb og fritid; blir overarbeidet, er i tidsklemma, fysisk sliten, full av bekymringer og mentalt utslitt.
Slik lykkes du bedre som leder
Har du noen ganger lurt på hvorfor det er enklere for deg å komme i kontakt med enkelte personer enn andre? Eller hvordan du best kan lykkes som leder?
5 tiltak for trivsel på jobb
Lovverket sier at jobben skal være helsefremmende, som er et ambisiøst krav, men ingen umulighet. Ved å skape trivsel på en arbeidsplass er vi mange hakk nærmere målet.
For å få et stabilt lavt sykefravær, kreves det systematisk jobbing over tid; med både individuell oppfølging av ansatte med sykefravær og det psykososiale arbeidsmiljøet (inkludert ivaretakelse av ansatte som er på jobb). I denne bloggen har vi fokus på den individuelle oppfølgingen av ansatte med sykefravær.
Å klage kan ha både positive og negative effekter på organisasjonskommunikasjon. Konstruktiv klaging – eller strukturerte muligheter for ansatte til å si sine bekymringer – gir verdifull tilbakemelding for å forbedre arbeidsprosesser, produkter og tjenester, og bør derfor oppmuntres. Utlufting og kronisk klaging har både fordeler og ulemper for den...
Gode ledere styrker sine medarbeidere og bygger teamstrukturer som gir næring til det beste i mennesker.
Den beste form for ledelse
God ledelse er avhengig av den tiden vi lever i og all forskning hittil tyder på at ledere bør legge vekt på å være relasjonsorienterte og gjerne med en dæsj visjonær endringsorientering (Transformasjonsledelse).